Βασική αρχή του μαθήματος και καλό ξεκίνημα για όσους αποφασίσουν να ασχοληθούν με το μάθημα είναι το Βιβλίο του εκπαιδευτικού για ερευνητικές εργασίες
Στο Πρώτο Μέρος του Οδηγού, οι εκπαιδευτικοί
ενημερώνονται με συνοπτικό τρόπο και σχετικά παραδείγματα για την
«παιδαγωγική φιλοσοφία» των Ερευνητικών Εργασιών, την οποία εκφράζουν
τέσσερις παιδαγωγικές αρχές:
Στο Δεύτερο Μέρος του Οδηγού παρατίθενται εννέα διεπιστημονικές Ερευνητικές Εργασίες, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να κατανοήσουν καλύτερα τις διαδικασίες διαμόρφωσης διεπιστημονικών θεμάτων και τις μεθόδους διερεύνησής τους μέσα από εναλλακτικές μορφές οργάνωσης της ομαδικής (συν-)εργασίας.
Οι ενδεικτικές ερευνητικές εργασίες:
Χρήσιμα επίσης είναι
- Η αρχή της Διερευνητικής Προσέγγισης στη Μάθηση.
- Η αρχή της Διεπιστημονικής Συνεργασίας των Καθηγητών.
- Η αρχή της Διαφοροποιημένης Προσέγγισης στη Μάθηση.
- Η αρχή της Ομαδικής Συνεργασίας των Μαθητών.
Στο Δεύτερο Μέρος του Οδηγού παρατίθενται εννέα διεπιστημονικές Ερευνητικές Εργασίες, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να κατανοήσουν καλύτερα τις διαδικασίες διαμόρφωσης διεπιστημονικών θεμάτων και τις μεθόδους διερεύνησής τους μέσα από εναλλακτικές μορφές οργάνωσης της ομαδικής (συν-)εργασίας.
Οι ενδεικτικές ερευνητικές εργασίες:
- «Καταγραφή και Ανάδειξη Προτάσεων για την Αναβάθμιση του Καθημερινού Χώρου», Δημήτρης Ευθυμίου – Καθηγητής Εικαστικών
- «Η Συμβολή των Μετάλλων στην Εξέλιξη του Πολιτισμού» Μεταλλουργία – Μεταλλοτεχνία – Ανακύκλωση μετάλλων», Άννα Μπαράτση-Μπαράκου – Χημικός Msc
- «ΝΕΡΟ: ένα στοιχείο στη φύση αινιγματικό», Άννα Μπαράτση-Μπαράκου – Χημικός Msc
- «Από το Περιοδικό Σύστημα στο Κινητό Τηλέφωνο» (παρουσίαση), Κωνσταντίνα Σχίζα – Φυσικός, Θεόδωρος Πετρέσκου – Μαθηματικός Παύλος Κοσμίδης – Γεωλόγος
- «Τα ρούχα μας… αυτοί οι άγνωστοι!» Ποιες είναι οι διαστάσεις της παραγωγής και κατανάλωσης των ειδών ένδυσης; Κατερίνα Μπαζίγου – Φιλόλογος
- «Μαθηματική Μοντελοποίηση» Διερεύνηση μαθηματικών εννοιών μέσα από την επίλυση καθημερινών προβλημάτων, Θεόδωρος Πετρέσκου – Μαθηματικός
- «Διάνθιση της Γεωμετρίας του Λυκείου», Θεόδωρος Πετρέσκου – Μαθηματικός
- «Τα Τρόφιμα… η Ζωή μας!» Οι κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές διαστάσεις της γεωργίας και της πείνας, Κατερίνα Μπαζίγου – Φιλόλογος, Δήμητρα Σωτηροπούλου – Γεωπόνος
- «Αυτοκίνητο: Χρήσεις, Καταχρήσεις και Κρίσεις» (παρουσίαση), Κωνσταντίνα Σχίζα – Φυσικός, Γεώργιος Κούσουλας – Φυσικός
Χρήσιμα επίσης είναι
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου